تبلیغات
درد دل با امام زمان - مطالب هفته اول شهریور 1388

درد دل با امام زمان

چیست این دلشوره های بیكران ** پشت كاشی های سبز جمكران ** كشتی امید در گل تا به كی ؟** بانگ اللهم عجل تا به كی ؟ ** تا به كی

پیامبر اکرم (ص) درباره حضرت مهدی (عج) می فرماید:

" شما را مژده به ظهور مهدی می دهم که به هنگام دگرگون شدن احوال مردم و اوضاع نامساعد قیلم کند و زمین را پر از عدل و داد نماید چنانکه از ظلم و ستم پر شده باشد .ساکنان آسمان و زمین از حکومت او راضی خواهند بود "

و نیز فرمودند : " مردی از اهلبیت من خواهد آمد که نامش مطابق نام من و اخلاق او چون اخلاق من می باشد و او جهان را پر از عدل و داد می کند ."

پیامبر به فاطمه (ع) فرمود :

" دخترم ؛پروردگار جهان هفت فضیلت به ما داده است که پیش از ما به هیچ کس نداده است ؛ اول اینکه پیامبر اسلام بهترین پیامبران می باشد و او پدر تو است ؛ دوم :جانشین من بهترین اوصیا است و او شوهر تو است ؛ سوم : شهید ما بهترین شهیدان است و او عموی پدرت حمزه است ؛ چهارم : پسر عمویت جعفر (طیار ) است که خداوند در بهشت دو بال سرخ فام به وی عطا فرماید تا در بهشت پرواز کند ؛ پنجم : دو سبط این امت از ماست که حسن و حسین دو فرزند تو می باشند و به خدائی که جز او خدائی نیست مهدی این امت که (عیسی بن مریم ) پشت سر او نماز می گذارد نیز از ماست " سپس دست روی شانه حسین (ع) گذاشت و سه بار فرمود : مهدی (ع) از نسل این (امام حسین (ع) ) بوجود می آید .

 

قرآن مجید سوره انبیاء آیه 105 می فرماید :

ما در زبور و به دنبال ذکر نوشتیم که بندگان شایسته ما وارث زمین خواهند شد .

سوره نور آیه 55 می فرماید :

خداوند به کسانی از شما که ایمان آوردند و کارهای شایسته انجام دادند وعده کرده است که آنان را در زمین خلیفه و جانشین خود کند چنانکه گذشتگان را خلافت و جانشینی بخشید .

در سوره قصص آیه 5 می فرماید :

ما اراده کرده ایم منت بنهیم بر آنان که در زمین مورد ستم واقع گشتند و آنها را پیشوایان و وارثان زمین قرار دهیم و در زمین جایگزین گردانیم .

در سوره صف ایه 9 می فرماید :

او خداوندی است که فرستاده خود را با هدایت و دین حق می فرستد تا بر تمامی دین ها پیروز گردد هر چند مشرکان نخواهند .

ادامه مطلب

نظرات() 

سه شنبه 3 شهریور 1388

نتایج دعا برای فرج

نویسنده: گوهر بی بی آروین   

1- زیاد شدن نعمت 2-  بیان فرموده امام علیه السلام در توقیع  3- اظهار محبت قلبی  4- نشانه انتظار  5- زنده کردن امر ائمه اطهار علیهم السلام   6- تعظیم خدا و دین خدا و رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم  7- حضرت صاحب الزمان عج الله تعالی فرجه الشریف در حق او دعا می کند   8و9 - دفع بلا و وسعت روزی  10-  مستجاب شدن دعا 11- رنجش و وحشت شیطان   12- نجات از فتنه های آخر الزمان و ایمنی از دام های شیطان  13- ادا کردن بعضی از حقوق آن حضرت علیه السلام    14- رستگاری به شفاعت آن حضرت علیه السلام در قیامت   15- رستگاری به شفاعت پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و نایل شدن به شفاعت بزرگ  16- وسیله به سوی خداوند متعال  17- ادای اجر رسالت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم   18- آمرزش گناهان   19- تشرف به دیدار آن حضرت علیه السلام در بیداری یا خواب  20- یاری خداوند متعال

ادامه مطلب

نظرات() 

سه شنبه 3 شهریور 1388

شناخت امام زمان (عج) واجب است?

نویسنده: گوهر بی بی آروین   

ایمان بدون شناخت امام زمان علیه السلام تحقق نمی پذیرد؛ در این مطلب هم دلیل عقلی هست و هم دلیل نقلی

 

1- دلیل عقلی

 

علتها فلسفه هایی که برای ضرورت و لزوم وجود پیامبر گفته اند، همان علتها برای ضرورت وجود جانشین و وصی پیامبر نیز صادق است که پس از وفات آن حضرت لازم است بوده باشد تا مردم به جانشین پیامبر در شوؤن مختلف زندگی خود مراجعه کنند، همان گونه که به پیغمبر مراجعه می کردند، پس بر خداوند متعال واجب است که او را نصب فرماید و بر مردم نیز واجب است آن امام را بشناسند؛ زیرا که پیروی کردن بدون معرفت و شناخت امکان ندارد.

2-دلیل نقلی    

 

روایات بسیاری که در حد تواتر است در این باره وارد شده که ما به خاطر رعایت اختصار به ذکر قسمتی از آنها که ثقة الاسلام محمد یعقوب کلینی در کتاب کافی آورده است، اکتفا میکنیم:

 

1- خبر صحیح از معاویةبن عمار است که: حضرت صادق علیه السلام درباره آیه مبارکه «و لله الاسماء الحسنی فادعوه بها»1 و برای خداوند و برای خداوند نیکوترین نامهاست، پس او را با آنها بخوانید. فرمودند: بخدا قسم، ما آن اسماء حسنی(نیکوترین نامها) هستیم که خداوند هیچ عملی را از بندگان نمی پذیرد، مگر با شناخت و معرفت ما

اللهم عجل لولیک الفرج

ادامه مطلب

نظرات() 

سه شنبه 3 شهریور 1388

طبابت امام عصر علیه السّلام

نویسنده: گوهر بی بی آروین   

آیات و روایات بسیاری را می توان یافت که در آن، اوصاف پیامبر صلی الله علیه و آله نقل شده است و از آن جا که امام، عدل(همتای) پیامبر می باشد، با مراجعه به این اقوال می توان اوصاف امام را بشناسیم یعنی آن چه درباره پیامبر نقل شده در مورد همه امامان از امیر المومنین تا حضرت حجه ابن الحسن المهدی صدق می کند .هر چه معرف بهتر و عمیق تر معروف را بشناسد معرفی او بسیار اثر بخش تر خواهد بود حال بنگریم که در این روایت معرف پیامبر کیست ؟و امیرالمومنین علی ابن ابی طالب چگونه و تا چه حد پیامبر را می شناخته اند؟ حضرت علی در خطبه قاصعه می فرمایند :

من مانند بچه شتری که به دنبال مادرش راه می افتد پیامبر را پیروی می کردم در هر روزی حضرت یکی از خصوصیات اخلاقی خود را ارائه می کرد و به من دستور دنباله روی از آن را می دادند .

پیامبر تربیت شده دست خداست و امیر المومنین دست پرورده پیامبر بوده اند حضرت علی خطاب به کمیل (ره) فرموده اند:

ای کمیل! به درستی که خداوند پیامبرش را تربیت فرمود وایشان هم مرا تربیت فرمودند و من مومنان را تربیت می کنم

پس وقتی ایشان پیامبر را معرفی می کنند در واقع استاد خود را معرفی می کنند .

نکته مهم دیگراین است که حضرت علی اهل مسامحه و مبالغه گویی هم نبوده اند و مسلماً معرفتی که معرفی چنین فردی ایجاد می کند عمق و تاثیر بیشتری خواهد داشت .

با توجه به این مطلب یکی از اوصاف پیامبر صلی الله علیه و آله را از زبان امیرالمؤمنین علیه السّلام نقل می کنیم.

«طبیب دوار بطبه قد احکم مراهمه و احمی مواسمه، یضع من ذلک حیث الحاجه الیه: من قلوب عمی و آذان صم و السنه بکم، متتبع بدوائه مواضع الغفله و مواطن الحیره. »

پیامبر صلی اللّه علیه و آله طبیبی است که (در بیماری ها یا بین بیماری ها) طب خود را می گرداند (در حالی که) مرهم های خود را به خوبی ساخته و داغ هایش را آماده کرده است. آنها را هرجا که نیاز باشد قرار می دهد: بر دل های کور و گوش های ناشنوا و زبان های لال، با داروهای خود موارد غفلت و سرگردانی را می جوید (معالجه می کند).

«دوّار بطبّه» دو معنا می تواند داشته باشد......

ادامه مطلب

نظرات() 

معرفت قلبی

 

برای شکر یک نعمت، ابتدا باید آن را بشناسیم و در مرحله‌ی بعد نعمت بودن آن را قلباً بپذیریم. اگر نعمت بودن آن را تصدیق کردیم، مراحل بعدی شکر درباره‌ی آن قابل طرح خواهد بودولی اگر چیزی را به عنوان نعمت قبول نکرده باشیم شکر زبانی و عملی در مورد آن معنا ندارد واگر هم به ظاهر انجام پذیرد ارزشی نخواهد داشت چون حقیقت شکر در آن نیست .

امام حسن عسکری فرموده اند :

نعمت را نمی شناسند جز شاکر ؛و شکر نعمت را نمی گذارند مگر کسی که معرفت دارد .

و همچنین امام صادق علیه السّلام فرموده اند:

کسی که خدا به او نعمتی دهد، پس معرفت قلبی به آن نعمت پیدا کند و اعتقاد و باور داشته باشد که آن کسی که نعمت را به او داده، خدای متعال است، شکر خدا را به جای آورده است هر چند که زبانش را حرکت ندهد.

پس شاکر بودن، موکول به داشتن معرفت نعمت می شود. بنابراین، اگر بخواهیم برای نعمت امام عصر علیه السّلام خدا را شکرگزار باشیم، باید ایشان را بشناسیم.

حد واجب معرفت امام علیه السّلام

معرفت به اسم وصفت

معرفت قلبی به امام علیه السّلام

 

ادامه مطلب

نظرات() 

دوشنبه 2 شهریور 1388

فهرست سوره‌های قرآن:

نویسنده: گوهر بی بی آروین   

نظرات() 

دوشنبه 2 شهریور 1388

رمضان ماه نزول قرآن مبارک

نویسنده: گوهر بی بی آروین   

قرآن (نام پارسی: نِبی[۱])، کتاب دینی اسلام و یکی از ثقلین است. قرآن که از ریشهٔ «قرء» گرفته شده‌است، معنی لغوی آن «جمع نمودن، فراهم آوردن، سال و همچنین خواندن» است. در سوره علق به این معنی اشاره می‌شود.

در باور مسلمانان، این کتاب در یک دورهٔ ۲۳ ساله از جانب خدا و از طریق فرشتهٔ وحی جبرئیل بر پیامبر خدا حضرت محمد، که آخرین پیامبر می‌خوانندش، فروفرستاده شده‌است. مجموع این فروفرستاده‌ها (وحی) به گونهٔ کتابی گردآوری شده که قرآن نام دارد. قرآن دارای ۳۰ جزء، ۱۱۴ سوره و ۶۲۳۶(عدد کوفی)=۶۲۲۶(عدد شامی)=۶۲۱۴(عدد مدنی)=۶۲۰۴(عدد بصری) آیه است.

مسلمانان قرآن را کتاب مقدس دین خود می‌دانند و از آن با القابی چون «کریم» و «مجید» یاد می‌کنند. قرآن خود را به عنوان «لوح حفاظت‌شده» («اللَوح المحفوظ»[۲]) می‌خواند.^

   

نظرات() 

نظرسنجی

    مطالب سایت در چه سطحی است ؟




آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :